A kantin ezentúl a Szociális Igazgatóság irányítása alá fog tartozni.


November 18-án, a régi tanácsosi csapat utolsó rendkívüli ülésén a helyi önkormányzat tagjai egyhangúlag támogatták, hogy a hét évvel ezelőtt az Aradi Szociális Igazgatóságtól (DAS) elszakított Municípiumi Kantint ismét a szakszerű irányításuk alá helyezzék.

A kantin irányításának átadását Lilioara Stepănescu a sajtó kérdéseire reagálva a 2023-ban elfogadott 296-os számú törvénnyel indokolta. Ez a jogszabály előírja, hogy 2025. január 1-jétől a vezetői és végrehajtói feladatkörök 15%-át meg kell szüntetni. Mivel a helyi önkormányzat rendelkezett egy megszüntethető vezetői pozícióval, a tervezett átszervezések következtében a kantin újra a Szociális Igazgatóság (DAS) felügyelete alá kerül, így megszűnik a kantin vezetői állás, amelyet eddig Szucs Mariana töltött be. A kantin és a Szociális Igazgatóság tevékenységi köre hasonlóságokat mutat, ezért az igazgatóság átveszi a kantin irányítását, beleértve a szolgáltatások menedzsmentjét is. Az átszervezés során a kantin munkatársainak megtartására is törekednek, mivel az inkluzív minimáljövedelemmel rendelkező egyének mellett a kantin biztosít meleg ételt a 1000 diák számára, akik az Országos Meleg Étel Programban részesülnek, valamint a Curcubeul óvoda gyermekei és az éjszakai szállásra érkezők számára is.

Szucs Mariana vezetői pozíciójának megszűnését követően lehetősége nyílik arra, hogy a DAS Arad keretein belül betöltse az egyik szabad végrehajtói állást.

A tanácsosok zöme egyhangúlag támogatta azt a határozatot, amely a Városháza és a Vasile Goldiș iskola vezetősége között az Eminescu utcában található ideiglenes bérlemény további használatára vonatkozó szerződés módosítására vonatkozik. E döntés révén a helyi önkormányzat havi 4000 eurós megtakarítást érhet el.

Az Eminescu utcában található épület korábban a Ghiba Birta iskola diákjainak otthont adott, miközben az iskola osztálytermeit felújították. Ezt követően a Preparandia Dimitrie Țichindeal Iskola vette birtokba az ingatlant, mivel a saját tanintézménye nem tudta biztosítani a szükséges osztálytermek számát. Az idei évben az Informatikai Líceum diákjainak költözése volt tervben, mivel az iskola egyik szárnya éppen felújítás alatt állt. Azonban a szülők negatív visszajelzései miatt a Városháza végül lemondott a költözésről, így az épület üresen állt. Ennek ellenére az önkormányzat havonta 4000 eurót költött a helyiségek bérlésére. A napirendi pontok között szerepelt a bérleti szerződés ideiglenes felfüggesztése, amely lehetőséget biztosított volna a költségek csökkentésére. A tanácsosok többsége támogatta a javaslatot, de az USR képviselői ellene szavaztak. Ezzel kapcsolatban a polgármester, Călin Bibarț az ülés végén kifejtette álláspontját:

"A Mihai Eminescu utcában béreljük a helyiséget, amit legutóbb a pedagógiai líceum használt. Az iskola helyzetének rendeződése miatt a helyiség használaton kívülivé vált, és sikerült megállapodnunk a Goldiș iskolával, hogy nem havi bérleti díjat fizetünk, hanem felfüggesztjük a szerződést. Ez nem zárja le a megállapodást, csupán ideiglenesen állítjuk le, mert lehetséges, hogy a PNRR keretében tervezett iskolafelújítások miatt még szükségünk lehet a helyiségekre. Csak annyit szeretnénk fizetni, amennyit ténylegesen használunk az épületből. Különösen elszomorít, hogy amikor spórolni próbálunk, az USR még mindig tartózkodik a szavazástól. A mandátuma végéhez közeledve (a polgármester az USR vezetőjéhez, Florin Stanához intézte szavait), úgy tűnik, hogy önök Arad érdekei ellen szavaznak, és szeretném hangsúlyozni, hogy a politika egy bizonyos pontig tart! Ezen a ponton túl Arad és az aradiak érdekei kerülnek előtérbe. Ilyen szavazatokkal..." - mondta a polgármester, akit az ülésen online résztvevő Stana többször is félbeszakított, folyamatosan a polgármesterrel egy időben beszélve, így a mondandójából alig lehetett valamit érteni.

Related posts