"A látogatók egyáltalán nem voltak tisztában azzal, hogy milyen súlyos fertőzésveszély leselkedik rájuk" – egy elhanyagolt wellness szállodát zárt be a NAV.


A hotel korábban a negatív kritikák miatt egyszer nevet is változtatott.

A wellness szállóban tapasztalt állapotok megdöbbentőek voltak: piszkos törölközők, szennyezett víz a medencékben, és kellemetlen szagok terjengtek a szobákban. A szakszemélyzet teljes hiánya tovább súlyosbította a helyzetet. Az alapvető higiéniai és kémiai biztonsági előírásoknak nem felelt meg az intézmény, amit a kormányhivatal alapos ellenőrzése is megerősített, rávilágítva a szemmel nem látható hiányosságokra. Ennek következtében az üzemeltető több millió forintos bírságot kapott, és a wellnessrészleg azonnali bezárásra kényszerült.

A Facebookon közzétett poszt szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) arra figyelmeztet, hogy...

A hotel "az egyik nagy szálláshelyportálon kapott negatív kritikák miatt egyszer már nevet is változtatott, de az egészségügyi előírásokat továbbra sem tartotta be".

A vendégek csupán a legszembetűnőbb problémákra hívják fel a figyelmet, anélkül, hogy tudatában lennének annak, milyen komoly fertőzésveszély leselkedett rájuk pihenésük alatt.

Mivel a szakhatóságok által előírt kötelezettségeknek a hotel üzemeltetője nem tett eleget, az adóhatóságra hárult a feladat, hogy kényszerítse a veszélyes egészségügyi tevékenység leállítását. Ennek oka, hogy a NAV nem csupán az adók, járulékok és egyéb közterhek kezelésével foglalkozik, hanem részt vesz az államigazgatás más ellenőrző szerveinek döntései és kötelezései végrehajtásában is, amint azt a bejegyzés is hangsúlyozza.

A vállalkozás a NAV értesítése ellenére sem tudta hitelt érdemlően bemutatni, hogy eleget tett a kötelező higiéniai normáknak. Ennek következményeként a NAV úgy határozott, hogy leengedi a medence vizét. A hotel csak akkor nyithat újra a vendégek előtt, ha a szakhatóság által feltárt hiányosságokat maradéktalanul orvosolják.

Related posts