A ChatGPT mostantól egy új, bevásárlási funkcióval bővült! Ez a frissítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók könnyedén összeállítsák a bevásárlólistájukat, és segítséget kapjanak a termékek kiválasztásában. Fedezd fel, milyen hasznos lehet ez a funkció a

Mostantól a ChatGPT egyedi személyes tanácsadóként segíthet vásárlásaid során. Az ő segítségével könnyedén megtalálhatod a legmegfelelőbb terméket, hiszen konkrét igényeid és preferenciáid alapján keresheted meg a legjobb lehetőségeket.
2024 júliusában az OpenAI bemutatta a ChatGPT új keresőfunkcióját, amely célja, hogy felvegye a versenyt a Google-lal. A ChatGPT Search november óta használható, és azóta számos alkalommal frissítették új funkciókkal és képességekkel, amelyek tovább növelik a felhasználói élményt.
Most egy új, a bevásárlást segítő funkciót kapott a keresőszolgáltatás: ennek segítségével, ha rákeres valamilyen termékkategóriára, a chatbot ajánlásokat fog megjeleníteni. Például, ha a legjobb kávéfőzőt keresi legfeljebb 70 000 forintért, a ChatGPT előbb ír egy rövid szöveges összefoglalót válasz gyanánt, majd ez alatt több terméket is kiemel, ami egyezik a felhasználó keresésével.
A chatbot képes összegyűjteni és bemutatni a különböző készülékek értékeléseit, mindezt vonzó képekkel és árakkal kísérve. A felhasználók számára hasznos linkek is elérhetők, amelyek segítségével azonnal megtudhatják, hol vásárolhatják meg a kívánt termékeket. Az OpenAI technológiájának köszönhetően a keresések rendkívül specifikusak lehetnek: például, ha valaki olyan kávégépet keres, amelynek állítható a főzési hőmérséklete, azt is könnyedén kiszűrheti.
Az OpenAI első lépésként néhány specifikus termékkategóriában indítja el ezt az új, kísérleti funkciót, amelyek közé tartozik a divat, a szépségápolás és a háztartási, valamint elektronikai eszközök. A háttérben a ChatGPT alapértelmezett nyelvi modellje, a GPT-4o működik, és ez a funkció globálisan, mindenki számára hozzáférhető. Ráadásul nem szükséges semmilyen regisztráció a használatához!
Az OpenAI a TechCrunch cikke szerint kiemelte: a ChatGPT a vásárlási eredményeket önállóan határozza meg, és nem hirdetések - azok nem is részei a frissítésnek. A mutatott találatok a külső felektől származó, strukturált metaadatok alapján jelennek meg - ezek az árakra, értékelésekre, termékleírásokra vonatkozó adathalmazt jelentik.
A vállalat ugyanakkor több forrás szerint már aktívan kutatja a hirdetések integrálásának lehetőségeit. Mivel az mesterséges intelligencia fejlesztése és fenntartása rendkívül költséges, valószínű, hogy a jövőben az ingyenes verzióba valamilyen bevételnövelő megoldást fognak implementálni.