BKK-rendészet: A 75 rendelkezésre álló pozícióból már 59-et sikerült betölteni.
- A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) keretei között működő BKK rendészeti osztály létszáma folyamatosan növekszik: 2025. januárban 33, februárban 36, márciusban 41, április elejére 59 fő dolgozott, vagyis a felvétel folyamatos - ezt közölte a Magyar Hang érdeklődésére a Főpolgármesteri Hivatal Sajtókapcsolati Csoportja.
Kérdésünkre válaszolva azt is megemlítették, hogy január óta tíz munkatárs adta vissza a szolgálatot. Fontos hangsúlyozni, hogy ez a szám az 59 fős létszámon felül értendő, tehát nem abból levonandó. A válaszban kiemelték, hogy a létszám folyamatosan emelkedik, de a toborzási folyamatot nehezíti, hogy a jelentkezőknek számos szigorú követelménynek kell eleget tenniük, beleértve a pszichológiai alkalmassági vizsgálatot is, ami miatt nem minden jelentkező felel meg a szükséges kritériumoknak.
Érdemes hangsúlyozni, hogy a BKK rendészet keretein belül működő Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat kulcsszerepet játszik a közlekedők védelmében. Ez az egység egységes irányítással koordinálja a különböző szervezeti egységeket, mint például a FÖRI, a BKK rendészet, valamint a BKK és a BKV vagyonőrei, hogy biztosítsák a közösségi közlekedés biztonságát. E tevékenység hatékonyságát tovább növeli a BRFK-val együtt végzett rendszeres ellenőrzések. A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat 2025 első negyedévében összesen 105 ezer 741 ellenőrzést hajtott végre, ebből 5285 esetben intézkedtek.
A BKK-rendészet idén januárban alakult meg Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetőjének javaslatára. Vitézy áprilisban úgy fogalmazott: míg egy éve még a probléma létezését is tagadta a főpolgármester, mára sikerrel sarkallták cselekvésre a városvezetést a közösségi közlekedés biztonsága kapcsán.
Ezért fontos, hogy folytassuk ezt a munkát; éppen az ilyen átalakulások eléréséért indultam el a választáson egy évvel ezelőtt. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a létszám bővítése, a megfelelő rendészeti szakemberek kiválasztása, valamint a bejelentési folyamatok egyszerűsítése terén még rengeteg teendő vár ránk. Ezekre is fokozott figyelmet fordítunk, hiszen az utasok biztonsága mindig is az elsődleges prioritásunk - tette hozzá.
A BKK vezérigazgatója, Walter Katalin, a Magyar Hangnak adott interjújában kifejtette, hogy bár a BKK-rendészet által megcélzott problémák valóban léteznek, nem szabad túlzottan felnagyítani őket, mert ez visszatarthatja az embereket a közlekedéstől. Minden évben végzünk egy alapos, nagymintás ügyfél-elégedettségi felmérést, amely szerint a megkérdezettek 90%-a elégedett a biztonsági helyzettel. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a rendszeres utasok általában elégedettebbek, míg azok, akik kevésbé ismerik a közösségi közlekedést, hajlamosabbak a negatív előítéletekre és a felnagyított hírekre támaszkodni.