Csíkszem helyett bukólámpa: a Mazda roadster evolúciója négy generáción át - Top 5 érdekesség


Ez a cikk nem véletlenül került elénk – sőt, a megszületése egy igazi véletlenek sorozataként indult, ami ráadásul egy kis félreértéssel kezdődött. A kollégáim értesítettek, hogy egy Mazda CX-60-as tesztautóért menjek, de amikor megérkeztem, egy MX-5-ös várta, hogy felfedezzem. Hát, mit mondjak, a sors néha meglepő fordulatokat hoz!

A frissen átvett roadsteremmel megleptem a fotósunkat, aki szintén egy szabadidő-autóra és izgalmas helyszínekre vágyik. A nap már a zenitjén járt, amikor elkezdtünk árnyékot keresni a tökéletes fotókhoz. Egy telephelyen belül akadtunk rá az ideális helyszínre, és alig kezdtük el a munkát, amikor váratlanul megjelent tesztünk főszereplője egy OT-rendszámos MX-5-össel.

Teljesen véletlenül járt arra, hetek óta halogatta az olajcserét, amelyet hirtelen felindulásból akkor fejezett be, amikor összefutottunk. Tamás balszerencséjére annyira jólnevelt, hogy szó nélkül megállt két, számára akkor még ismeretlen férfinak (jobban belegondolva inkább az új MX-5-ösnek), és így megszületett az itt olvasható cikk, amelyben a több mint harmincéves roadster tulajdonosa mond véleményt az ND-generációról.

Tamás, a buszsofőr, már régóta vágyakozott egy igazán különleges autóra, ami felpezsdítené a mindennapjait. Egy nap, miközben a város utcáin araszolt, a forgalomban egy gyönyörű MX-5 tűnt fel mellette. A kicsi, sportos autó olyan lenyűgözően nézett ki, hogy Tamás szívében azonnal megszületett a döntés: neki is szüksége van egy ilyen kocsira! A következő lépés nem is váratott magára: alapos kutatás után rátalált erre a csodás példányra. Bár a karosszériáját már egyszer átfényezték, a jármű lelke és karaktere változatlan maradt. Tamás azóta is boldogan szeli át vele a várost, élvezve a szél simogatását és az autó minden egyes pillanatát.

ami úgy működik a mai napig, ahogy azt anno kitalálták. Az esetenkénti szervizlátogatást leszámítva leginkább vidéki utakra használja Tamás, aki rögtön otthon érezte magát az új autóban is, hiszen a vezetőülésből nézve nem sok minden változott - talán csak az érintőképernyős fejegységet lehet kiemelni. Finoman ment a váltó és kuplungkezelés is, és a fék adagolásával sem gyűlt meg a baja. Bár ez lehet a japán mérnökök dicsérete is, akik ragaszkodnak a jól bevált formulához.

Related posts