A nyári viharokkal dacolva, a MÁV intézkedéseinek köszönhetően meglepően jól átvészelték a nehéz időszakot.

A júliusi statisztikákra jelentős hatással volt a hónap elején lezajlott orkánerejű vihar. Azonban az összehangolt válságkezelési intézkedéseknek köszönhetően sikerült a károkat érdemben csökkenteni. Így a várakozásokkal ellentétben a MÁV-csoport havi pontossági mutatója nemhogy romlott, hanem a tavalyi évhez képest még javult is: a mutató elérte a 80,43 százalékot - írta Facebook-bejegyzésében Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
A 7-én és 8-án lecsapó orkánerejű szél rendkívüli pusztítást végzett, súlyos károkat okozva a közlekedési infrastruktúrában, mind a vasúti, mind a közúti hálózatban. Az események pusztító mértékének láttán azonban figyelemre méltó, hogy a helyreállítási munkálatok azonnal megkezdődtek, és folyamatosan zajlanak. Az éjjel-nappal tartó kárelhárítás, valamint a viharhelyzetre gyorsan kidolgozott alternatív forgalmi rend jelentős mértékben enyhítette a vihar következményeit.
Természetesen mindez nem csupán a hatékony válságkezelés következménye: a vártnál kedvezőbb statisztikákhoz júliusban jelentősen hozzájárultak azok a fenntartható fejlődést célzó intézkedések, mint például a célzott infrastrukturális fejlesztések és a vontatójárművek beszerzése. Ezek a lépések hosszú távon és folyamatosan hozzájárulnak a menetrendszerűség javulásához, így biztosítva a stabil fejlődést.
"Mindezzel együtt a vihar természetesen jelentős nyomokat hagyott a pontossági adatainkban. Júliusban a vonatok 3,95 százaléka szenvedett el legalább 20 perces késést, ami nagyobb az előző hónapban regisztrált adatnál. Utasaink részére így mintegy 103 millió forint kártérítést fizettünk ki az év hetedik hónapjára vonatkozóan" - írta a jelentésében a MÁV.
Örömteli hír, hogy a szegedi vasútvonal menetrendi megbízhatósága tovább javult, és júliusra már a 88%-os szintet is túllépte. E fejlődés mögött a Napfény IC-ket vontató, nagy teljesítményű mozdonyok állnak, valamint kiemelkedően a KISS motorvonatok, amelyek gyorsulásuk révén lehetővé teszik a gyors utascserét az Alföld-expresszek esetében. A Debrecen, Miskolc és Békéscsaba irányába közlekedő intercity vonatok pontossága is emelkedett, ezek a járatok szinte kizárólag 8-10 ezer lóerős, modern mozdonyokkal közlekednek.