Egy versenyző a Cápák között című műsorban egymilliárd forintot takarított meg.
A felhasználók elsősorban banki szolgáltatásokra, fesztiválokra, könyvekre és divatcikkekre fókuszálnak a platform használata során.
Ahogy arról korábban írtunk, a kereskedelmi láncok közül elsőként a SPAR kezdett együttműködésbe az ország legnagyobb diákkedvezményes platformjával. A SPAR DIÁK JOKER kuponokkal három terméket lehet 20 százalékos kedvezménnyel vásárolni, akár napi több alkalommal is.
A Diverzum egy különleges lehetőségeket kínáló ingyenes platform, amely exkluzív diákkedvezményeket nyújt a 14 éven felüli magyar diákok számára, akik regisztrált felhasználókként élhetnek a lehetőségekkel. Az applikáció és a weboldal egyaránt elérhető, és 2021 novembere óta folyamatosan bővíti partnereinek körét, hogy minél szélesebb választékban kínáljon kedvezményeket a fiatalok számára.
A vállalkozás első alkalommal a Cápák között című televíziós műsorban tűnt fel, ahol Balogh Petya is részt vett a befektetésben. Azóta két befektetési kört bonyolítottak le, és összesen 89 millió forintot vontak be. Jelenleg egy folyamatosan bővülő partnerhálózattal büszkélkedhetnek, amelyhez több mint 50 márka csatlakozott, kínálva kedvezményeket több mint 280 ezer felhasználónak. A második teljes üzleti évében a vállalat már 4,2 milliárd forintos forgalmat ért el, ebből 162 millió forint származott az árbevételből.
A platform adataiból kiderül, hogy a felhasználók leginkább a banki termékek, fesztiválok, könyvek, divat és táplálékkiegészítők vásárlásakor keresik a jó ajánlatokat. A Bevásárlás, Táplálékkiegészítők, valamint Utazás és közlekedés kategóriákat használják leginkább, és ezekben évente 761 400 forintot költenek.
A Diverzum legfrissebb kutatása alapján a Z generáció tagjai ennyit költöttek az alkalmazásra:
A legújabb kampány keretében, amely során a K&H Bankkal működnek együtt, 55 ezer forint jóváírást nyerhet mindenki, aki a platformon keresztül nyitja meg bankszámláját.
A Diverzum alapítói, Gyarmati Fanni és László Miklós, külföldi tanulmányaik során felfedezték, hogy a diákok nem csupán a tömegközlekedés és a mozi kedvezményeiben részesülnek, hanem helyi kisvállalkozások és nemzetközi cégek is széleskörű engedményeket kínálnak számukra. Hazatérve viszont szembesültek azzal, hogy Magyarországon alig akadnak hasonló lehetőségek. Ráadásul a folyamatosan növekvő tanulási időszak és az inflációs nyomás tovább nehezíti a fiatalok pénzügyi önállóságának elérését.
A Diverzumnak köszönhetően négy évvel ezelőtt még szinte alig találkozhattunk diákkedvezményekkel a hazai kereskedésekben és szolgáltatások terén. Ma viszont a helyzet gyökeresen megváltozott: az okos vásárlás és a pénzmegtakarítás már a mindennapok részévé vált a fiatalok számára.
Gyarmati Fanni kifejtette, hogy sokan nincsenek tisztában a bankszámlák működésével és az infláció pénzükre gyakorolt hatásával, mivel ezeket a témákat nem tanították az iskolában. Például, ha valaki 50 ezer forintot egy évig a párnája alatt tart, a jelenlegi gazdasági helyzet miatt az összeg jelentősen csökkent értékkel bír majd a jövőben. Saját tapasztalataim szerint az ismerőseim között is akad, akinek ez a tény még nem világos. A Diverzum nem csupán kedvezményekkel segíti a diákokat, hanem arra is törekszik, hogy tudatosabb pénzkezelési szokásokat alakítsanak ki.
A diákigazolvány birtokosainak szánt Diverzum applikáción kívül számos más telefonos alkalmazás is a pénztárcánkat kíméli. Ezekről a lehetőségekről részletesen itt olvashatsz.