Gasly: Briatore irányítása alatt az Alpine megtalálta az utat; a cél a konstruktőri ötödik pozíció elérése.

Pierre Gasly véleménye szerint Flavio Briatore nemcsak irányt mutat, hanem stabilitást is biztosíthat az Alpine csapatának. A francia pilóta úgy érzi, hogy idén jó esélyük van megelőzni az Aston Martin-t, de ha rajta múlna, akkor minden energiájukat a 2026-os szezonra koncentrálná.
Az Alpine csapata 2024-es idénye siralmasan indult, de a végére igazi látványossággal rukkoltak elő. Hosszú ideig úgy tűnt, hogy csak a legutolsó hely elkerüléséért folytathatnak harcot, és a belső viszonyok sem voltak éppen rózsásak, hiszen Enstone-ban folyamatosan cserélődtek a kulcsemberek. Aztán a nyár közepén újra feltűnt a színen a csapat történetének legendás alakja, Flavio Briatore, aki korábban a Benetton és a Renault színeiben már számos bajnoki címet szerzett. Őt követően Bruno Famin helyét Oliver Oakes vette át, aki csapatfőnökként érkezett, hogy új irányt adjon a csapatnak.
Ez a megújulás egybeesett a csapat fejlődésének fontos szakaszával. A szezon végére sikerült jelentősen javítaniuk autójuk versenyképességét, ami - a brazíliai kettős dobogós eredményükkel együtt - lehetővé tette számukra, hogy a konstruktőri bajnokságban a 9. helyről a 6. pozícióra ugranak.
Pierre Gasly, aki a harmadik szezonját kezdi az Alpine-nál, elismerte, most már jó lenne, ha nem kéne többször irányt váltaniuk.
A stabilitás valóban jól jönne most, hiszen mögöttünk sok nehéz év áll, tele váratlan fordulatokkal. Örömmel tölt el, hogy Ollie és Flav is csatlakozott a csapatunkhoz. Érzékelhető, hogy a csapatszellem pozitív irányba terelődik. Minden részlegtől elvárjuk, hogy a legjobbat hozzák ki magukból, és ezt sikeresen teljesítik is. Tavaly együtt bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk a változásra: a szezon elején gyengén indítottunk, de a végére lenyűgöző módon megfordítottuk a helyzetet. Az első F1-es szezonom óta nem tapasztaltam ilyen drámai átalakulást az év folyamán. Ez egyértelmű jele annak, hogy fejlődünk. Még sok kihívás vár ránk, de bízom benne, hogy képesek leszünk megbirkózni velük.
"Flavio egy igazi versenyszellem, aki mindig a győzelemre törekszik az F1 világában. Én is a győzelemre összpontosítok, hiszen mindenki a legjobbat akarja kihozni magából, és célunk, hogy a csapatunkat a csúcsra juttassuk. Tudom, hogy ez időt igényel, de rengeteg pozitív dolgot tapasztalok a csapat fejlődésében" - mondta Gasly az F1 keddi londoni évnyitója előtt tartott sajtótájékoztatón.
Az elnöki tanácsadó, Briatore, aki az Alpine csapatának vezetője, kulcsszerepet játszik abban, hogy végre megtalálták a helyes irányt.
"Ő az, aki megadja az irányt. Egy Forma-1-es csapatnak éppen erre van szüksége: egy erős vezetőre. Tisztában van azzal, mit kell tennie. A csapat számára elengedhetetlenek a vezetők, beleértve a versenyzőket is, de a hangsúly főként a vezetőség feladatán van."
"Tapasztalata van az F1 világában, és kimagasló kapcsolati hálóval rendelkezik, legyen szó technikai vagy szponzori oldalról. Hosszú évek óta része a sportnak, így jól ismeri a működési mechanizmusokat. Már bajnoki címekig vezette az Enstone csapatot. Az idők során sok minden megváltozott, de az elszántsága és elkötelezettsége változatlan; újra szeretné elérni a sikereket. Ez rendkívül lényeges. Világos elképzelései vannak, ami kulcsfontosságú egy csapat számára" - nyilatkozta Gasly.
Célunk: az Aston Martin fölé emelkedni.
Az Alpine a tavaly év végén bejelentette, hogy 2025-re jelentős átalakításokat tervez az autóján, hogy orvosolja a korábbi problémákat. Gasly nem osztott meg konkrét részleteket az A525-ös modellről, de megerősítette, hogy néhány zavaró tényezőt sikerült eltüntetniük a rendszerből. "A tavalyi év fő kihívását nem tudtuk megoldani a költségvetési és időbeli korlátok miatt, de az idei autó esetében sikerült előrelépni. Ez nem egy forradalmi újítás, csupán azokat a dolgokat módosítottuk, amelyek visszafojtottak minket. Fejlesztettünk, és növeltük a teljesítményt bizonyos szegmensekben. Az autó alapformája azonban több szempontból változatlan maradt."
Nagyon elégedett vagyok az eddig látottakkal, de már megtapasztaltam, hogy az F1 világában nem szabad túlságosan elmélyedni a gondolatokban. Már a bahreini teszt első napján világossá válik a valós helyzet, amint beül az ember az autóba. Azonnal érzed, hogyan reagál az autó és milyen a viselkedése, és innentől kezdve a válaszok is megérkeznek. Nem szeretnék túl sokat mondani, de a számok alapján biztatónak tűnik a helyzet, és lehetőségünk nyílhat arra, hogy előnybe kerüljünk a többiekkel szemben.
Gasly optimistán tekint a jövőbe, remélve, hogy az Alpine idei teljesítménye lehetővé teszi számára, hogy előrelépjen a mezőnyben, és megszerezze a tavaly 5. helyezett Aston Martin pozícióját.
Célunk, hogy megőrizzük a tavaly év végén tapasztalt lendületet. Bár reálisan nézve a legjobb négy közé való felzárkózás nem tűnik túl valóságosnak, bízunk benne, hogy az ötödik helyezés elérhető cél lehet az előző év végi eredmények tükrében.
"Akár a nyolcadik-kilencedik-tizedik helyekért küzdünk, nem hinném, hogy ez sokat számítana. Csapatként csak építkeznünk kell az erős alapokra, ismernünk kell az autót, és leginkább az számít, hogy jól csináljuk a 2026-os szabályváltozást. Csapatként mindent ki akarunk hozni az ideiből, de versenyzőként 2026-ot tartom nagy lehetőségnek. A csapat is akkor teheti meg a következő nagy lépést, és válhat győzelemre, dobogókra esélyes csapattá" - hívta fel a figyelmet a francia.
Ha Gaslyn múlna, csak 2026-ra készülnének
Gasly nyíltan kifejezte, hogy az idei évben csak csekély javulást vár, sokkal inkább a következő szezon nagy F1-es szabályváltozásai foglalkoztatják. Az Alpine csapata pedig izgalommal készül, hiszen jövőre már Mercedes-motorral vágnak neki a kihívásoknak.
"Ha rajtam múlna, 2026-ra összeszedném a teljes költségvetést! Nem én vagyok az irányító, ami lehet jó vagy éppen ellenkezőleg. Az, hogy nyolcadik, kilencedik vagy tizedik helyen állok, nem foglalkoztat; az a célom, hogy győzzek, és a dobogón álljak. Tudom, hogy az idei év nem lesz egyszerű, de jövőre ugyanazokkal az eszközökkel vágunk neki, mint a többi csapat, és rajtunk múlik, hogy képesek vagyunk-e a legjobb autót megalkotni."
"Versenyzőként persze mindig a lehető leggyorsabb akarok lenni az adott csomaggal. Ez tehát nem igazán változtat a szemléletemen 2025-ben. Ugyanakkor a nagyobb képet nézve tudom, hogy 2026-ban nagyobb előrelépést tehetünk, mint 2025-ben. Emiatt okosnak kell lennünk. A költségvetés nagy részéről már eldöntöttük, mire fordítjuk idén, szinte a teljes fejlesztési programunk is megvan már. Világos tervünk van, csak bíznunk kell az eszközeinkben, és reméljük, hogy helyes döntéseket hozunk a jövőre nézve" - mondta Gasly.
Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: "Friss megközelítéssel"
Az Alpine-nál változás, hogy Esteban Ocon elhagyta a csapatot, a helyére pedig az újonc Jack Doohan érkezett, aki tavaly az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon már teljesítette az első F1-es versenyét. Doohan egyelőre nem tűzött ki maga elé konkrét célokat, megvárná, hogyan muzsikál az A525-ös. "Jövő héten Bahrein kiderül, mit tud az autó. Igyekszem a legtöbbet kihozni az autóból, és ha az autó képes a pontszerző helyezésekre, akkor ott kell lennem. Bármilyen eredményre is képes az autó, el kell érnünk azt" - jelentette ki az ausztrál.
Gasly kifejezte, hogy már most is szoros összhangban dolgoznak együtt. "Jacket már régóta ismerem, hiszen az elmúlt évek során figyelemmel kísérhettem a fejlődését az akadémián. Az előző években óriási segítséget nyújtott nekünk, hiszen rengeteget dolgozott a háttérben, főként a szimulátorban. A versenypályán és azon kívül is jól megértjük egymást. Sok közös vonásunk van, ami igazán izgalmassá teszi a közös munkát."
Doohan örül, hogy egy olyan rutinos versenyzőtől tanulhat a kezdőévében, mint Gasly. "Harmadik emberként figyelhettem őt az elmúlt években. Komoly tapasztalata van, futamgyőztes, többszörös dobogós - egy kivételes versenyzője a Forma-1-nek. Nagyszerű csapattárs. Biztosra veszem, hogy sokat tanulhatok tőle az F1-ben" - mondta Doohan.