A szocializmus időszakában a magyar férfiak különleges módon ötvözték az autózás iránti szenvedélyüket a társadalmi elvárásokkal. Az autójuk mellett pózolva nem csupán járművüket, hanem saját identitásukat is kifejezték. A képek gyakran a büszkeséget és a

Amióta az autógyártás világa megkezdte pályafutását, a járműtulajdonosok mindig is büszkén foglalták el helyüket a volán mögött. Vagy éppen a szép autók mellett pózolva örökítették meg pillanataikat egy-egy fotósorozaton. Ebben a válogatásban szocialista autók mellett álló férfiakat tekinthetsz meg, akiknek mosolya és büszkesége tükrözi azokat az időket.
A szocializmus autócsodái mind a mai napig láthatók a magyar utakon, de az 50-es évektől a rendszerváltásig mást nem is képzelhettünk el. Ladánkra, Trabantunkra, Skodánkra voltunk büszkék, és gyakran fotók is megörökítették ezt.
A szovjet AvtoVaz autógyárban 1970-től kezdték gyártani a Ladákat, első modelljük a VAZ-2101 volt, vagyis az 1200-es Zsiguli.
A FIAT 124-es modell alapján készült "ezerkettes" Ladák Togliattiban láttak napvilágot, egészen 1988-ig. Érdekes, hogy bizonyos alkatrészeket más országokban gyártottak, például a mi cégünk, az Elzett, felelt az ajtó- és csomagtartózárak előállításáért.
A rendszerváltás idején a magyar közutakon közlekedő körülbelül kétmillió autóból több mint negyedét a Lada/Zsiguli modellek tették ki. Az 1980-as években a rendőrség flottájának jelentős része is ezekre a megbízható járművekre épített, hiszen a Lada a kor szimbólumává vált.
A Lada 1200 maximális sebessége 140 km/h volt, 100-on 9,5 literes fogyasztással.
A Lada emblémája egy stilizált viking hajótípus, amely a Volgán volt jellemző a középkorban. Érdekes, hogy a Lada név valószínűleg ebből a hajóból ered. Az autó gyártásának elindítását eredetileg Lenin születésének centenáriumára tervezték, a VILSZTO néven, de a késedelmek miatt végül a Zsiguli név mellett döntöttek, ami egy közeli hegy neve.
A VAZ-21011, ismertebb nevén Lada 1300 gyártása 1974 és 1981 között zajlott. Gyakorlatilag az 1200-as típussal megegyezik, csak nagyobb a motorja, valamint technikai és kényelmi újításokkal szerelték fel.
A Trabantot a kelet-német autógyártók Zwickauban készítették 1957 és 1991 között. A '70-es években az autók közel felét ez a jellegzetes márka tette ki, így nem meglepő, hogy a 601-es típus a rendszerváltás idején a keleti blokk jelentős szimbólumává vált.
A Dacia 1100 gyártása 1967-ben indult el, miután a Renault-val megkötött megállapodás életbe lépett. Két évvel később, 1969-től már az 1300-as modell is a gyártósorra került, és 1984-re elérte a 900 000 legyártott autót. A 90-es években azonban a márka népszerűsége jelentős csökkenésnek indult.
A Škoda vállalat 1899-ben látta meg a napvilágot, és 1945-ben mutatta be első személyautóját. A híres 100-as modell gyártása 1969-ben vette kezdetét, míg a 105/120-as sorozat 1976-ban debütált.
Címlapkép: Fortepan / Album085, 1977 - egy időutazás pillanata, amely a múlt varázsát idézi.