A friss Lexus RZ most húsz százalékkal megnövelt hatótávval érkezik, ráadásul a kínálat csúcsát képviselő sportváltozat is bemutatkozik.

Bár a hibrid modellek terén a Lexus kiemelkedő helyzetben van, a márka nem hagyja figyelmen kívül az akkumulátoros-elektromos jövőt sem. Az RZ, amely a 2022-es debütálása óta nagy reményeket fűzött hozzá, nem tűnik el a süllyesztőben: a Lexus teljesen újragondolta ezt a prémium SUV-t. Az autó új, korszerű akkumulátorral és innovatív hajtáslánccal tér vissza, hogy továbbra is versenyképes maradjon a fejlődő piacon.
A lítium-ion akkumulátor kapacitása mostanra 77 kWh-ra emelkedett, míg a fedélzeti töltő teljesítménye 22 kW-ra nőtt. Az akkumulátor előkondicionálásának fejlesztésével a villámtöltés ideje is jelentősen csökkent. A hajtómotorok teljesítménye is megnövekedett, amely a típusjelzéseken is tükröződik: eddig a 300e és 450e modellek közül lehetett választani, míg a megújított változatoknál az alapmodell a 350e (227 LE/267 Nm), míg a 500e verzió két hajtómotorral rendelkezik (381 LE/534 Nm rendszerteljesítmény). Az új, csúcsmodell 550e F Sport változat 408 LE/534 Nm teljesítménnyel büszkélkedhet. A megnövelt akkumulátor kapacitás és a hajtáslánc optimalizálása révén akár 20 százalékkal sikerült javítani a hatótávolságot: az alapmodell akár 575 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel, míg az összkerékhajtású változat 500 km-t kínál. A 550e F Sport viszont 450 km-es hatótávval rendelkezik.
Papíron az 500e és az 550e F Sport modellek között csupán 0,2 másodpercnyi eltérés tapasztalható a 0-100 km/h gyorsulásnál: míg a csúcsmodell 4,4 másodperc alatt teljesíti ezt a távot, addig az F Sport 4,6 másodpercet igényel. A valóságban azonban a különbség óriási, hiszen az F Sport széria részeként világszerte bevezetett by-wire kormányzás egyedülálló élményt kínál. Itt nem egy hagyományos kormánykereket forgat a sofőr, hanem egy jeladót, amelynek keretein belül az elektronika határozza meg a kerékelfordulás mértékét. Ezen a modellen található az Interactive Manual Drive funkció is, amely a vezetési stílushoz igazítja a gyorsítás és lassítás során hallható menethangokat, így fokozva a vezetési élményt – a hangok egy 8 fokozatú automatikus váltónak felelnek meg. Az F Sport különlegességét továbbá a stílusos 20 colos felnik, a sportos felfüggesztés, a légterelők és az alumínium pedálok mellett a sportos ülések is növelik. Az új, felfrissített Lexus RZ várhatóan 2025 őszén fog megjelenni az európai piacon.