Új kihívások várnak a vállalatokra!
 
A csalódások leple lekerül – a tiszta gondolkodás napfénye felragyog.
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
A Z generáció sok szempontból rendkívül jól felkészült, technológiailag jártas és ambiciózus - mégis, szinte rövid időn belül távoznak a munkahelyükről, sok esetben már néhány hónap elteltével. A HR szakemberek ma már nem csupán a munkáltatók képviselőiként működnek, hanem olyan kísérőkként, mentorokként, sőt, időnként szinte "pótszülőkként" is kell, hogy funkcionáljanak. Ez nem mentes a kihívásoktól? Természetesen! De ha a megfelelő módon közelítünk a feladathoz, akkor a befektetett energia valóban megtérülhet.
"A Z generáció munkahelyi sikerének eléréséhez nem csupán az szükséges, hogy alkalmazkodjunk hozzájuk, hanem az is, hogy megismertessük őket a munka világának működésével. Ehhez célzott és személyre szabott fejlesztési programokra van szükség, és szinte elengedhetetlen, hogy legyen valaki, aki a beilleszkedési időszakban az anyai szerepet betölti" - nyilatkozta Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent vezető tanácsadója.
Gyors toborzás, lassú integráció: miért működik ez együtt?
A Z generáció tagjai technológiailag rendkívül felkészültek és képzettek, így a kiválasztási folyamat során a határidős recruitment modell kiválóan alkalmazható számukra. Azonban sok esetben, mindössze 10 hónap elteltével, többen felmondanak, mivel nem érzik magukat a csapat szerves részének, nem kapják meg a szükséges visszajelzéseket, vagy nem értik meg a szervezeti szabályokat. Ezért a beilleszkedésük nem érhet véget az első munkanap után; fokozatos és egyéni igényekre szabott támogatásra van szükségük ahhoz, hogy valóban otthon érezzék magukat a munkakörnyezetükben.
"Nem az a kihívás, hogy csatlakozzunk hozzájuk, hanem az, hogy meg is tartsuk őket. A Z generáció számára elengedhetetlen az egyéni figyelem, a konstruktív visszajelzések és a valódi szocializáció, nem pedig csupán egy csocsóasztal" - emelte ki a szakértő.
A JIT Talent megközelítése szerint a fiatal munkavállalók megtartásának kulcsa nem csupán a juttatási csomagokban rejlik, hanem sokkal inkább a személyre szabott támogatásban és az emberi kapcsolatok minőségében. A Z generáció tagjai, akik technológiai szempontból jól felkészültek és szakmai tudásukkal is gyakran kitűnnek, sokszor nem rendelkeznek a szükséges humán készségekkel. Például sokan nem tudják, hogyan kell megfelelően köszönni egy megbeszélésen, vagy mikor és milyen formában érdemes megszólítani egy vezetőt. Ezek a kihívások kiemelik, hogy a szociális készségek fejlesztése elengedhetetlen a jövőbeni sikerhez.





