Új korszak kapujában állunk: elindul a sztrádafejlesztés Debrecen és Nyíregyháza között! Az új utópálya nem csupán egy közlekedési útvonal, hanem a régió fejlődésének motorja is lesz. A projekt célja, hogy gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosítson

Új autópálya építése indult Debrecen és Nyíregyháza között, amely jelentősen javítja majd a két város közötti közlekedést és hozzájárul a régió fejlődéséhez. A projekt célja, hogy gyorsabb és kényelmesebb összeköttetést biztosítson az érintett települések között, ezzel elősegítve a gazdasági növekedést és a turizmus fellendülését. Az új szakasz várhatóan jelentős forgalmi tehermentesítést is eredményez a meglévő utakon.
Magyarország új autópálya-projektje hamarosan kezdetét veheti. Kelet-Magyarországon jelentős közúti fejlesztések veszik kezdetüket, amelyek célja a régió gazdasági dinamizmusának fokozása. Az Építési és Közlekedési Minisztérium közzétette a 2×2 sávos, részben új nyomvonalon vezetett közúti kapcsolat kivitelezési tervének elkészítésére kiírt közbeszerzést. A projekt célja, hogy egy nagy kapacitású és biztonságos autópályás összeköttetést alakítson ki Nyíregyháza és Debrecen gazdasági zónái között, elősegítve ezzel a térség fejlődését és versenyképességét.
A tervezett beruházás keretében egy 35 kilométer hosszú szakasz valósulna meg, amelyből 25 kilométer teljesen új nyomvonalon haladna. A minisztérium beruházási honlapja szerint a projekt előkészítése már korábban elkezdődött. Elkészült a nyomvonal tanulmányterve, a környezeti hatástanulmány, és megérkezett a környezetvédelmi engedély is. A munkákban eddig az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. vett részt.
A következő lépés a szükséges engedélyek beszerzése és a kivitelezési terv kidolgozása lesz, amely magában foglalja az új közúti kapcsolatot a 4-es főút és a Hajdúhadház mellett haladó 49101-es út között. Ennek a szakasznak a hossza körülbelül 3 200 méterre tehető.
A tervezett beruházás keretében hat különböző szintű csomópont, három kétsávos körforgalom és 19 műtárgy valósul meg, emellett a szükséges közműkiváltások is beépülnek a projektbe. A szakasz a 354-es számú főút Debrecen keleti elkerülő csomópontjától indul, és egészen a 4-es számú főút, valamint az M3 autópálya csomópontjáig terjed.
A fejlesztést feltételes közbeszerzéssel indították el, amely lehetővé teszi, hogy a szükséges előkészítési dokumentumok és engedélyek megszerzése után a kivitelezés mihamarabb elkezdődjön.
Magyarország gyorsforgalmi hálózata mára elérte az 1868 kilométert, és 2026-ra már kétezer kilométernél is hosszabb autópálya szakasszal rendelkezik az ország. Ezzel hazánk autópálya-infrastruktúrája kiemelkedik a térségben. Románia csak ennek felével rendelkezik, míg a háromszor nagyobb Lengyelország autópálya-hálózata is közel ötven kilométerrel marad el a magyartól.
A most elinduló projekt nem csupán a közlekedés hatékonyságát növeli Kelet-Magyarországon, hanem hozzájárul a térség gazdasági növekedéséhez is.