Ismét fellángolt egy autószállító hajó, ezért azonnali evakuálásra került sor a legénység körében.

Bár a tűz eredete még titokzatosságot övez, a szakértők úgy vélik, hogy valószínűleg egy elektromos autó volt az első, amely lángra kapott.
Körülbelül két évvel a 18 500 tonnás Fremantle Highway tragédiája után ismét egy autószállító teherhajó lángra kapott az óceán viharos vizén. A 183 méter hosszú, brit lobogó alatt hajózó Morning Midas a Csendes-óceán kék hullámain haladt, amikor váratlanul felütötte fejét a veszedelem.
A hajó 3048 járművet szállított, amik közül 70 tisztán elektromos, 680 pedig plug-in hibrid hajtáslánccal készült. A carnewschina.com beszámolója szerint Alaszka közelében a legénység füstöt észlelt azon a fedélzeten, ahol a villanyautókat szállították. Válaszul aktiválták a hajó szén-dioxidos oltórendszerét, de a tüzet nem sikerült megfékezni, sőt, továbbterjedt. Végül a 22 fős legénység mentőcsónakba szállt és elhagyta a lángoló hajót. Az épp a közelben tartózkodó Cosco Hellas teherhajó mindegyikőjüket kimentette.
Bár a tűz eredete még titokzatosságot övez, a szakértők úgy vélik, hogy valószínűleg egy elektromos autó volt az első, amely lángra kapott. Sean DeCrane, a Tűzoltók Nemzetközi Szövetségének igazgatója szerint a Morning Midas fedélzetén tapasztaltak megegyeznek a villanyautótüzek jellemzőivel, különösen abban a tekintetben, hogy a szén-dioxidos tűzoltórendszer hatástalannak bizonyult.