Karácsonyváró ünnepség a Selye János Gimnáziumban Az adventi időszak varázsa mindannyiunk szívét átjárja, és a Selye János Gimnázium diákjai és tanárai számára ez az időszak különösen különleges. Az iskola falai között már a karácsony előtti napokban elk


December 18-án első alkalommal került megrendezésre a Karácsonyváró szlovák nyelvű kvízjáték a nyolcéves gimnázium alsó évfolyamos - I.N, II.N, III.N, IV.N - tanulói részére.

A program célja az volt, hogy a kisgimnazisták szórakoztató módon mérjék össze szlovák nyelvi tudásukat diáktársaikkal.

A verseny középpontjában a karácsonyi időszakra jellemző kifejezések mélyebb megismerése állt.

A diákok tanárai - Vajányi Orsolya, Kovács Krisztián, Matus Alica és Szüllő Lívia csapatokra osztották a tanulókat, akiknek az első feladatuk az volt, hogy csapatnevet válasszanak maguknak.

A csapatok összetétele sokszínű volt, hiszen különböző osztályok diákjai egyesültek. Ezzel a megközelítéssel arra törekedtünk, hogy minden résztvevő együttműködjön a társával, és lehetőséget kapjon arra, hogy megismerje az egyes évfolyamok tanulóit.

Az interaktív feladatok során több izgalmas tevékenység is várt ránk. Ilyen volt például a kreatív szóalkotás játék, ahol a résztvevők szabadon szőhették a szavakat. Emellett a szlovák karácsonyi dalok megismerésére és elsajátítására is nagy hangsúlyt fektettünk, így közösen énekeltük el ezeket a gyönyörű melódiákat. Az órák során különféle, szövegértést fejlesztő feladatokat is megoldottunk, amelyek még színesebbé tették a tanulási élményt.

Öröm volt látni, hogy a kisgimnazisták arcára a feladatok megoldása közben kiült a versenyszellem, és az előttük álló akadályokat izgatottan és gördülékenyen oldották meg.

A verseny eredményei a pontszámok alapján dőltek el, ezért az első három helyezett csoportot a szülői munkaközösség támogatásával jutalmazták.

Szeretettel gratulálunk a győzteseknek! A többiek se csüggedjenek, mert jövőre visszavágó következik! Bízunk benne, hogy ilyen formában is sikerül hagyományt teremtenünk a szlovák nyelv kalandos elsajátításának érdekében kisgimnazistáink körében.

Related posts