Elkészült a harmincmilliomodik autó – Kínában egyre erősödik a bizalom az autóipar jövője iránt.
Amikor csütörtök este egy káprázatos új Audi A5L szedán halkan legördült a FAW-Volkswagen changchuni gyárának futószalagjáról, a közös vállalat egy jelentős történelmi pillanatot ünnepelt: a 30 milliomodik, Kínában készült gépjárművet.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen Group China elnöke és vezérigazgatója ezt a pillanatot jelentős mérföldkőnek nevezte, és "a csapatmunka, a bizalom és a FAW és a Volkswagen közötti erős partnerség szimbólumának" nevezte.
Ez a mérföldkő nem csak egy vállalat számára fontos, hanem egyértelmű jelzés a globális autógyártók számára is, hogy Kína, mint a világ legnagyobb autópiaca, kihagyhatatlan lehetőséget kínál az ambiciózus globális szereplők számára.
A 1991-ben megalapított FAW-Volkswagen azóta jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen a kezdeti Jetta modell gyártásától napjainkra már 33 különböző járműmodell került az kínálatukba. Ezek között nemcsak hagyományos benzinüzemű autók, hanem új energiájú járművek (NEV) is helyet kaptak, ezzel is tükrözve a modern autóipar iránti elkötelezettségüket.
Jelenleg a vállalat öt különböző városban működik: Changchun, Chengdu, Foshan, Qingdao és Tianjin. Hat gyáruk folyamatosan tevékenykedik, és az elmúlt 34 év során lenyűgöző, több mint 5,5 billió jüan (körülbelül 776 milliárd amerikai dollár) összesített bevételt realizált.
"Kína és Németország a globális ipar egyik legstabilabb és legdinamikusabb együttműködését valósítja meg. Cégünk ennek kiváló példája" - nyilatkozta Brandstätter.
A vállalat eredményei arra utalnak, hogy a nemzetközi autógyártók egyre inkább bíznak Kína gazdasági stabilitásában és az autóipar jövőjében. A gyártási kapacitások növelése, a kutatás-fejlesztés intenzívebbé tétele, valamint az együttműködések megszilárdítása révén igyekeznek felgyorsítani kínai autópiaci befektetéseiket.
Júliusban a német autóipari óriás, a BMW bejelentette, hogy első informatikai (IT) kutatási és fejlesztési központját Kínában hozza létre, ami a vállalat digitális képességeinek jelentős bővülését jelenti.
A BMW új vállalata, a BMW (Nanjing) Information Technology Co., Ltd., Kína keleti részén, a Jiangsu tartománybeli Nanjing Jianye kerületében kap helyet, és önálló jogi entitásként fog tevékenykedni. A BMW bejelentése alapján a cég a legmodernebb technológiákra fog fókuszálni, beleértve a mesterséges intelligenciát (AI), az ipari digitális ikrek koncepcióját és az intelligens gyártási folyamatokat.
A nanjingi központ megnyitása után a BMW legnagyobb ázsiai IT-kutatási és fejlesztési központjává válik. Ennek célja, hogy a dinamikusan fejlődő kínai technológiai környezetből származó digitális innovációkkal támogassa az autógyártó globális gyártási, értékesítési és ügyfélszolgálati folyamatait.
"Az új vállalat létrehozásával jelentős lépést teszünk a BMW helyi digitális alapképességeinek fejlesztése érdekében" - nyilatkozta Franz Decker, a BMW Brilliance Automotive Ltd. elnök-vezérigazgatója. "Célunk, hogy a kínai innovációs ökoszisztémával való együttműködés révén támogassuk a BMW Group digitális átalakulását, nemcsak Kínában, hanem világszerte is."
Ahogy Kína fokozatosan szélesíti a határait, a politikai támogatás, az innováció, valamint a jelentős fogyasztói igények együttese új lehetőségeket teremt a nemzetközi autógyártók számára, hogy ott maradjanak és fejlesszék tevékenységüket.
Wang Wentao kereskedelmi miniszter nyilatkozata szerint Kína a 14. ötéves tervének időszakában (2021-2025) lenyűgöző, több mint 720 milliárd dollár külföldi befektetést vonzott. Ebből az összegből több mint egyharmadát a high-tech szektorok, például az autóipar kapta, ami jól mutatja az ország innovációs potenciálját és a modern iparágak iránti vonzerejét.
Egyre több autógyártó csatlakozik Kína virágzó high-tech szektorainak hullámához, és Kína technológiai fejlődését innováció és együttműködés forrásaként fogadja el.
Daniel Navarro Rios, a Mercedes-Benz Group China ügyvezető alelnöke szeptemberben bejelentette, hogy a vállalat új partnerségeket alakított ki a kínai tudományos és ipari szférában. A cég együttműködési megállapodásokat kötött olyan jelentős szereplőkkel, mint a Tencent, a ByteDance és a Tsinghua Egyetem, ezzel elősegítve a technológiai innovációt és a jövő mobilitásának fejlesztését.
"Kína dinamikus ökoszisztémáját maximálisan kihasználjuk. Egy erős kutatási és fejlesztési hálózatot alakítunk ki az országban, és a helyi tempóhoz igazodva ösztönözzük az innovációt" - nyilatkozta Navarro Rios.
A FAW és a Volkswagen közötti együttműködés 2023 márciusában egy új megállapodás aláírásával lépett új dimenzióba. Ennek keretében 2026-tól 11 új, kifejezetten a kínai piac igényeihez igazított modellt mutatnak be, amelyek közül 10 a jövő zöld technológiáit képviselő NEV (új energiajármű) lesz.
"Célunk, hogy új standardot teresszünk a prémium fejlesztések és a kiemelkedő nyitottság területén" - nyilatkozta Chen Bin, a FAW-Volkswagen ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy a vállalat négy új, elektromos járművet tervez a Jetta márkán belül, és célja, hogy öt éven belül 400 000-500 000 darabra emelje a gyártási és értékesítési volumenét.




