KGM Korando 1.5 GDI Style+: Az átmeneti modellek sorozatának egyik figyelemre méltó képviselője | ma7.sk


Új név, régi embléma, ismert modellek - ez jellemzi az egykori SsangYong termékeit, amelyek idén áprilistól KGM márkajelzéssel kaphatók a hazai piacon. Közülük ezúttal a Korandót kaptuk meg tesztelésre, közvetlenül az egy számmal nagyobb Torres után. Mégpedig alighanem a legattraktívabb kivitelben, amit jelenleg ez a típus kínál.

Ez az autó nem csupán a második leggazdagabb Style+ felszereltséggel büszkélkedhetett, hanem a Black Packet dizájncsomag révén vizuálisan kiemelkedett a többi modell közül. Röviden összefoglalva: ami fekete lehetett, az itt mind megjelent. A karosszéria színe, a hűtőrács, a KORANDO logók, a tükörházak, a LED-es fényszórók keretei, a C-oszlop, sőt még a keréktárcsák is mind a sötét elegancia jegyében készültek.

Ez a lenyűgöző szépség és egzotikum természetesen nem mentes a költségektől: az összköltség 1340 euróra rúg, melyből 550 euró a Space fantázianevű különleges dukkózásra megy el. Általánosságban elmondható, hogy a Korando egy igazi bakancsos szabadidő-autó, amely mentes a lágy ívektől és mindenféle "férfiatlan" dizájnelemtől.

Sajnos itt is a márkára jellemző, brutálisan széles és átlátszatlan C-oszlop dominál az oldalnézetben. Ez a megoldás egyrészt durván lezárja az oldalüvegezést, másrészt pedig akár klausztrofóbiás érzéseket is kelthet a hátsó üléseken utazókban. De hogy a fejezet végén valami széppel és pozitíval zárhassam a gondolataimat, nézzük meg a frontrész alsó szegmensét! Az impozáns lamellák, amelyek oldalra kinyúlnak, még a ködlámpák házát is három részre osztják. Igazi formatervezői mestermunka!

A Korando egy olyan SUV, amely a Škoda Karoq és a Seat Ateca szintjére sorolható, de helykínálatban messze fölülmúlja a legtöbb riválisát. Amikor hátra ültem, a 182 centiméteres magasságommal sem térdmagasságban, sem a fejem fölött nem tapasztaltam szűkös érzést. Az utastér tágassága igazán lenyűgöző!

Amit különösen hiányoltam, az a hátsó kartámla volt – mondjuk úgy, hogy a középső részén, mert elöl már van, ráadásul egy tágas rakodóboksszal is el van látva. Az elülső ülések pedig valódi dicséretet érdemelnek, hiszen kiemelkedő oldaltartásuk miatt egyértelműen piros pontot érdemelnek, lásd a megfelelő illusztrációt. A műszerfal digitális, de a klasszikus "óra" megjelenésével egy autóhoz méltóan van megalkotva; közöttük számos hasznos információt érhetünk el, beleértve a navigációs térképet is. A kilenchüvelykes központi kijelző a standard funkciókat kínálja, de a Torres után óriási megkönnyebbülés volt egy klasszikus tárcsás-nyomógombos automata légkondicionálóval dolgozni.

Tegyük még színesebbé a leírást: Az autó kétzónás klímaberendezése igazi kényelmet nyújt, de a USB-portból csak egyetlen egyet találunk, amely a régebbi típusú modellek világát idézi. Viszont a hátsó szektorban felfedezhetjük a 230 V-os konnektort, ami igazán praktikus kiegészítő az utazások során. Ami a tesztautó további felszereltségét illeti, az elülső ülésfűtés gondoskodik a kellemes hőmérsékletről, míg az intelligens tempomat és a holttérfigyelő a biztonságos közlekedést szolgálja. A sávtartó automatika és a tolatókamera megkönnyítik a manőverezést, míg a biztonságos kiszállás indikátora és a hátsó forgalom figyelése egy újabb szinttel emeli a vezetési élményt. És ez még csak a kezdet!

A csomagtér végül, de nem utolsósorban, figyelemre méltó jellemzőkkel bír. Egyrészt a konkurenciához képest kiemelkedő, hiszen a pótkerék nélküli kialakítás révén 554 literes alapkapacitással rendelkezik. Másrészt az osztott padlólemezek lehetővé teszik a tér rendkívüli variálhatóságát – ezt a megfelelő ábra is jól szemlélteti.

A Korando motorkínálata egyedülállóan a másfél literes benzines turbóerőforrásra épül, amely már a Torrest is mozgásba hozta. Itt sincsenek elektromos kiegészítések, és lehetőségünk van automata váltót választani a hagyományos kézi helyett is.

Hatfokozatú szerkezetről van szó, magyarán - Aisin márka ide vagy amoda - messze nem a legkorszerűbb konstrukció. Induláskor és a váltásoknál egyaránt töpreng egy ideig, és a nem túl hízelgő fogyasztás is jócskán a számlájára írható. Ezt a fogyatékosságot csak némileg tudja kompenzálni a rugalmas GDI (Gasoline Direct Injection) motor, amely már 1500-as fordulatszámon eléri a csúcsnyomatékot, és négyezerig meg is tartja.

A végére meg kell említenünk, hogy az autó tisztes terepmutatói is kiemelkedő szerepet játszanak. Az 182 mm-es hasmagasság, valamint az orrszög és farszög (18° és 24,5°) ideális alapot biztosítanak a kalandosabb utakhoz. Az egészségesen keményre hangolt rugózás és a kocsiszekrény robusztus felépítése pedig különösen értékes, amikor a burkolatlan utakon vagy a határmenti felfedezések során tesszük próbára a járművet. Ezek a jellemzők a Torreshez hasonlóan a Korando számára is előnyöket jelentenek a versenytársakkal szemben, hiszen a kategóriájában kiemelkedő többletet nyújtanak.

Related posts