Lázár János egy váratlan és izgalmas vasúti fejlesztési tervvel állt elő, amely komoly figyelmet keltett.
Lázár János építési és közlekedési miniszter nemrégiben egy jelentős vasútfejlesztési projektet jelentett be, amely a salgótarjáni közlekedést forradalmasíthatja. A tervek szerint a MÁV a 81-es vasúti fővonal mentén egy új városi vasútvonalat alakítana ki, amely jelentősen megkönnyítené a helyi lakosok közlekedését, és hozzájárulna a város fejlődéséhez.
Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, nemrégiben egy figyelemfelkeltő videót osztott meg a Facebookon, amelyben bejelentette Salgótarján nagyszabású vasúti fejlesztési terveit. A projekt célja, hogy a város területén már meglévő, 81-es vasúti fővonalat helyi közlekedési igények szerint alakítsák át. A javasolt rendszer hasonlít egy salgótarjáni HÉV-re, amely kényelmesebbé tenné a mindennapi utazást a helyi lakosok számára. Érdekesség, hogy Lázár János nem a szokásos HÉV-kocsik bevezetését ígérte, hanem S-Bahn típusú szerelvényeket, amelyek modern megoldásokat kínálnak a városi közlekedésben.
A helyi városi gyorsvasút ötlete Kreicsi Bálint, a salgótarjáni Fidesz polgármestere nevéhez fűződik, akinek Lázár a videóban kifejezte elismerését az innovatív elképzelésért. De vajon mit is takar az S-Bahn? Ez a német kifejezés a városi gyorsvasutakra utal, és Magyarországon is találkozhatunk az S-jelöléssel, amely a városi és elővárosi gyorsvasutakat (például S30, S70, S72) jelöli, ám az S-Bahn elnevezést nem használják. Az S-Bahn lényeges eltéréseket mutat a hagyományos vasúti közlekedéshez képest: menetrendje ütemes, sok esetben kiváló összeköttetéseket biztosít más tömegközlekedési eszközökkel. A vonatok jellemzően motorvonatok, melyek széles ajtóiknak köszönhetően lehetővé teszik a gyors utascserét, emellett nagy befogadóképességgel rendelkeznek, és jobb gyorsulási tulajdonságokkal bírnak az átlagos vasúti járművekhez képest.
Lázás János a videóban részletesen bemutatta, hogy a salgótarjáni gyorsvasút Somoskőújfalutól egészen a Salgótarjáni Ipari Parkig közlekedne, öt megállóval az útvonal mentén. Ez a járat oda-vissza közlekedne, és ezzel jelentős tehermentesítést végezne a Volán buszjáratai számára.
"Azt javasoltam a MÁV-nak, hogy egyszerű megoldásokkal, peronok építésével, várakozók építésével, a pályaudvar felújításával, mosdók és aluljárók rendbetételével oldjuk meg, és csináljunk itt egy 14 km-es vasúti, városi szolgáltatást" - mondta a vasútért felelős miniszter.
A részletes tervekről egyelőre nem esett szó, tehát egyelőre nem tudni, mekkora összegből és mikor valósulhat meg a beruházás.