A kormányzati propaganda özönlik a közösségi médiában, különösen a Facebookon és az Instagramon, ahol hatalmas összegeket költenek el.


2025-ben, mindössze öt hónap leforgása alatt, a hazai hirdetők szinte egymilliárd forintot fordítottak politikai, választási és társadalmi témájú hirdetésekre a Meta népszerű platformjain, mint a Facebook és az Instagram.

A Political Capital a Meta Hirdetéstárának jelentéseiből nyert nyers adatok feldolgozásával készített összeállításából kiderül, hogy a hirdetések 82 százalékát (791 hirdetést) a NER-hez köthető szereplők adták fel:

A kormányzati irányítás alatt álló média a kiadások 30%-át teszi ki.

A kormánypárti "proxyszervezetek", mint például a Megafon, a válaszadók 22 százalékának támogatását élvezik.

A Fidesz tagszervezeteire és politikai képviselőire 20%-os mértékű hatás gyakorol.

* a különböző kormányzati szervekre pedig 11 százalék.

A Metán megfuttatott hirdetések 18 százalékán osztoznak az ellenzéki pártok, a kormánytól független portálok, a civil szervezetek és minden más hirdető - derül ki a Telex szemléjéből.

Related posts