Fedezd fel, mennyit költenek a magyarok karácsonyi ajándékokra!


A magyar vásárlók már nem várják meg az utolsó pillanatot a karácsonyi ajándékok beszerzésével, sokan már novemberben nekilátnak a készülődésnek - derül ki az Etele Plaza legújabb online felméréséből. A válaszadók többsége 5-10 órát szán a tökéletes meglepetések kiválasztására, és összesen 50 000 - 100 000 forintot költenek el erre az időszakra. Az ünnepi vásárlás élvezetes élményként jelenik meg számukra, habár néhányan időnként stresszesnek találják a folyamatot.

Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45%) már novemberben, sőt sokan még korábban (18%) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33%) időzíti a vásárlást.

A vásárlók többsége, egészen pontosan 95%-uk, a plázák széles választékát kutatja, míg 75% az online áruházak kínálatát részesíti előnyben. Ezzel szemben csupán 18% merészkedik helyi kisboltokba, és még kevesebben, mindössze 17% látogat el a piacokra.

A többség (51%) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24%) vagy egy kicsit többet (25%) szánnak a meglepetésekre.

A felmérések szerint a válaszadók többsége (32%) 50 000 és 100 000 forint közötti összeget költ karácsonyi ajándékokra.

A statisztikák szerint a lakosság körében minden ötödik ember jellemzően 100 000 és 200 000 forint, illetve 20 000 és 50 000 forint közötti összeget költ. Ez a két kategória egyaránt 22%-os arányt képvisel a vásárlások során.

A felmérés szerint a válaszadók 42%-a választ személyre szabott vagy különleges ajándékot, míg a megkérdezettek negyede (23%) a megajándékozott hobbijához illő meglepetéssel készül. Az ajándékválasztás során a vevők túlnyomó többsége, 69%, spontán dönt, míg 57% barátok és családtagok ötleteiből merít inspirációt, 44% pedig online platformokon és közösségi oldalakon keresgél. A legnépszerűbb ajándékok között a szépségápolási termékek (60%) dominálnak, ezt követik az élmények, mint például koncertjegyek, utazások és wellness kuponok (59%), valamint a ruházati és divatcikkek (54%). Továbbá, a játékok (51%), könyvek (49%) és elektronikai eszközök (46%) is gyakran helyet kapnak a karácsonyfák alatt. Érdekes megjegyezni, hogy a válaszadók majdnem kétharmada (61%) számára fontos, hogy környezetbarát és fenntartható ajándékot válasszanak, míg csupán 6% nem foglalkozik ezzel a szemponttal.

A legtöbb ember, körülbelül 38%, 5-10 órát szán ajándékok beszerzésére.

A válaszadók közel negyede (29%) hajlandó még ennél is több időt szánni az ajándékvásárlásra, míg hasonló arányban (26%) vannak olyanok, akik csupán 2-5 órát áldoznak erre a tevékenységre. A megkérdezettek túlnyomó többsége (86%) élvezi a karácsonyi ajándékvásárlást, még ha sokan (36%) időnként stresszesnek is élik meg ezt az időszakot. Az ajándékok kiválasztásánál a legfontosabb szempont a megajándékozott öröme (65%), ezt követi az ajándékok egyedisége (18%) és a minőségük (13%). A kutatás eredményei szerint a vásárlókat leginkább a kedvezményes kuponok (44%) és a nyereményjátékok (27%) motiválják az ajándékvásárlásra.

Related posts