A Continental autóipari szegmense sikeresen átlépett a nyereség küszöbén.


Jelentős javulást ért el a Continental az év első felében - legalábbis a számok ezt mutatják. A valós képhez azonban hozzátartozik,hogy a látványos eredményeket részben a számviteli szabályok megváltoztatása is segítette. Eközben az autóipari üzletág leválasztása is új korszak kezdetét jelzi.

A Continental árbevétele 2025 első felében 2,5 százalékkal csökkent, ugyanakkor az üzemi eredmény több mint 60 százalékos növekedést mutatott. Ennek egyik fő tényezője a szeptemberi átszervezés, amelynek következtében az autóipari üzletágra már nem hárultak bizonyos költségek, így a pénzügyi mutatók jelentősen javultak.

A Continental autóipari ágazata nemsokára Aumovio néven folytatja működését. Habár a bevételek némileg csökkentek, az eredmények drámai javulást mutatnak: az előző évben elszenvedett veszteség után most 602 millió eurós nyereséget könyvelhettek el. Ezt a kedvező fordulatot a költségek mérséklése és az árak emelése is jelentősen hozzájárultak.

A Continental legjelentősebb szegmense továbbra is a gumiabroncsgyártás (Tires), amely 6,7 milliárd eurós bevételt és 12,7 százalékos profitot produkált. A forgalom növekedését elsősorban az ázsiai és dél-amerikai piacok iránti kereslet támogatta, míg Európában és Észak-Amerikában az eladások csökkenő tendenciát mutattak.

A cég összesen körülbelül 15 ezer munkahelyet szüntetett meg 2025 első félévében, főként az autóipari üzletágnál. Ez is hozzájárult az eredmények javulásához.

A Continental a hagyományos üzletágak, különösen a gumiabroncsok terén, 10-11% közötti nyereségarányt prognosztizál, míg az Aumovio az első működési évében 2,5-4% közötti profitra számít - tájékoztat az Automobilwoche.

Related posts