A Tesla továbbra is komoly kihívásokkal néz szembe az európai piacon. A helyzet nem egyszerű, mivel a verseny fokozódik, és a vállalatnak új stratégiákat kell kidolgoznia a fenntartható növekedés érdekében.


Miközben Európában a Teslák iránti érdeklődés némileg növekedett, Nagy-Britanniában drámai mértékben, kétharmadával csökkent az amerikai vállalat elektromos autói iránti kereslet.

A Tesla hasonló sikereket ért el, mint Spanyolországban és más európai piacokon.

Áprilisban az autógyártó 536 járművet értékesített Nagy-Britanniában, ami 62%-os visszaesést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva. Ezzel szemben a Volkswagen akkumulátoros járműveinek eladásai drámai módon, 194%-kal, összesen 2314 darabra emelkedtek a szigetországban. Ezen kívül a kínai BYD márka autóinak értékesítése is figyelemre méltó növekedést mutatott, 311%-kal, 1419 darabra nőtt.

Az akkumulátoros járművek összesített brit eladása is növekedést mutatott áprilisban, bár ennek üteme márciushoz képest lassult. A New AutoMotive szerint az ilyen autók eladásai múlt hónapban éves szinten 6,9%-kal nőttek.

A Teslát jelentős kihívások elé állítják az európai, különösen a kínai versenytársak, emellett Elon Musk politikai aktivitásának következményei is sújtják a vállalatot. Különösen aggasztó, hogy Musk támogatása a szélsőjobboldali politikai irányzatok iránt Európában további feszültségeket generálhat, amelyek hátrányosan befolyásolják a cég hírnevét és piaci helyzetét.

Musk tevékenysége számos tiltakozást generált, és különféle támadások irányultak üzletekre, valamint töltőállomásokra is. Ezt követően Musk bejelentette, hogy mérsékelni fogja a Donald Trump adminisztrációja alatt végzett tevékenységét.

A vállalat komoly várakozásokkal tekint a frissített Model Y érkezésére. Ez a modell várhatóan júniusban debütál a brit piacon, azonban hosszú hónapok telhetnek el, mire az értékesítési statisztikákból világosan kiderül, hogy a módosított Model Y mennyire találta meg a brit vásárlók szívét.

Related posts