Ukrán tervezők is megcsillanthatják tehetségüket a budapesti divathéten.


Szeptember 1-jén veszi kezdetét a budapesti divathét, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immáron 16. alkalommal szervezi meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Az esemény idén is izgalmas programokkal és tehetséges tervezőkkel várja a divatkedvelőket.

A budapesti divathét szeptember 1. és 7. között kerül megrendezésre, ahol Magyarország mellett hat közép-európai ország - Csehország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia és Ukrajna - közel 100 tehetséges tervezője mutatja be munkáit. Az MDDÜ pénteki közleménye szerint kiemelkedő újdonság, hogy a BCEFW történetében először a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) frissen diplomázott Divat- és Textiltervező hallgatói is színre lépnek. Ők a diplomamunkáikkal tükrözik a jövő generáció innovatív megközelítéseit és kreatív látásmódját.

A rendezvény ideje alatt Budapest varázslatos utcái és kulturális terei életre kelnek, tele lesznek divatipari eseményekkel. Előadások, pop-up programok, akciók, showroom-megnyitók és szakmai fórumok nyújtanak lehetőséget arra, hogy a divatipar sokszínű világa – az oktatástól kezdve a gyártáson át a forgalmazásig és a fogyasztásig – megmutatkozhasson.

Szeptember 5. és 7. között a divat szerelmesei számára izgalmas események várnak! A különleges catwalk show-k az Apolló Galériában és a Millenáris D épületében kerülnek megrendezésre, ahol a legújabb trendek és kreatív tervezők munkái elevenednek meg. Emellett a hétvégén a Nemzeti Táncszínház ad otthont a Fashion Hub-nak, ahol kerekasztal-beszélgetések és iparági workshopok várják az érdeklődőket, lehetőséget biztosítva a szakma mélyebb megismerésére és a kapcsolatok építésére. Ne hagyd ki ezt a különleges alkalmat!

A divathétre számos neves külföldi divatlap szerkesztője, elismert stylist és iparági szakértő érkezik, ami hozzájárul a rendezvény exkluzív atmoszférájához. A látogatók száma szezonról szezonra eléri az öt-hatezer főt, ami igazolja az esemény népszerűségét és jelentőségét a divat világában.

Kiemelt törekvésünk, hogy a hazai márkák értékeit minél szélesebb körben megismertessük, és arra ösztönözzük a vásárlókat, hogy egyre inkább a magyar tervezők által alkotott termékeket válasszák. A BCEFW nem csupán bemutatja ezeket a márkákat, hanem aktívan támogatja a hazai termékek iránti kereslet növelését is, ezzel hozzájárulva a kreatívipar gazdasági megerősödéséhez.

A rendezvény a nemzetközi együttműködéseknek köszönhetően hídként köti össze a régió országait, és ahogy a régiós tervezőknek Budapest, úgy a magyar tervezőknek a régiós partner szervezetek biztosítanak láthatóságot és értékesítésösztönző lehetőségeket külföldön.

A közleményben Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója szavait idézik.

A divathéten részt vevő márkák körülbelül 60%-a fiatal tervezőktől származik, ami a diplomakollekcióknak és a BCEFW által évek óta folyamatosan működtetett tehetséggondozó programoknak köszönhető. Az oktatási intézményekkel kialakított szoros együttműködés pedig tovább fokozza a kapcsolatokat, hiszen minden szezonban több száz divatszabó és varrónövendék kap lehetőséget arra, hogy részt vegyen a divatbemutatók izgalmas eseményein.

Related posts