zCast: Gondolkodott már azon, hogy mennyivel emelkedik a károsgáz-kibocsátás, ha rákattint erre a cikkre? Fedezze fel a digitális karbonlábnyommal kapcsolatos kellemetlen igazságot!

Már elég jól ismerjük, hogy milyen mértékben befolyásolják karbonlábnyomunkat a közlekedési, fűtési, hűtési és fogyasztási szokásaink. Azonban a digitális karbonlábnyomról eddig viszonylag keveset beszéltünk. Huszics György, a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője, a zCast legújabb epizódjának vendége, rámutat arra, hogy bár a mobiltelefonunknak nincsenek látható emisszióval járó elemei, mint például kipufogó vagy kémény, mégis jelentős kibocsátások kapcsolódnak a digitális eszközeink használatához. De vajon mekkora mértékű ez a kibocsátás?
Egy Google-keresés 0,2-0,5 gramm szén-dioxid-egyenértékű káros gázkibocsátással jár. Ha ugyanezt mesterséges intelligenciára bízzuk, akár 8-20-szor ekkora értékkel is számolhatunk. Nem csoda, hogy utóbbi térnyerése hozta előtérbe az addig surranópályán osonó digitális karbonlábnyomunk növekedésének kérdését. Fenntarthatósági podcastunkban keresési, böngészési, médiafogyasztási, online vásárlási és -bankolási szokásainkhoz kapcsolódó kibocsátásoknak Huszics György, a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője segítségével eredt a nyomába Fait Federika zCast-házigazda. Vajon kiknek nagyobb a kibocsátása: az e-kereskedőknek, bankoknak vagy az online médiának? Mitől lesz kisebb egy weboldal karbonlábnyoma, és hányszoros szorzóval jelentkezik ez a felhasználóknál? Kiteheti-e az ablakba ebbéli teljesítményét a hvg.hu? Válaszok és sok egyéb a lenti beszélgetésben.