Egy alternatív megközelítést szeretnék alkalmazni a Nexperia körüli chipválság problémájának kezelésére.


Az európai autóipari szereplők és beszállítók ideiglenes intézkedéseken dolgoznak, hogy mérsékeljék a Nexperia körüli chiphiány hatásait. A holland-kínai chipgyártó cég működését jelentős feszültség nehezíti, amely a holland és kínai leányvállalatok közötti konfliktusból ered, miután a holland kormány biztonsági aggályok alapján intézkedett és lefoglalta a vállalatot.

A Nexperia Európában gyártja a chipeket, amelyeket eddig Kínában csomagoltak be, ám a holland kormány technológiai biztonsági aggályok miatt lefoglalta a cég európai részlegét. A szállítások leálltak, így megbénult az ellátási lánc, különösen az autóiparban.

Az Automotive News jelentése alapján a vállalat ügyfelei, köztük neves autóipari szereplők, mint a Volkswagen, Bosch, Hella és Honda, ideiglenes megoldáson dolgoznak. E megoldás lényege, hogy az európai gyárakból közvetlenül beszerzett szilíciumlapkákat a megrendelők saját logisztikai szervezésük keretében Kínába szállítanák, ahol a Nexperia gyára végzi el a csomagolási folyamatot.

A kerülőút megvalósítása csupán a nagyvállalatok privilégiuma, hiszen ez a folyamat logisztikai és pénzügyi szempontból is rendkívül összetett. A kisebb cégek viszont továbbra is az alkatrészhiány által megkötött lehetőségek keretein belül kénytelenek navigálni.

A kínai hatóságok a héten ideiglenesen enyhítették az exportkorlátozásokat, hogy enyhítsék a globális chiphiányt, miközben a holland kormány delegációja jövő héten Kínába utazik tárgyalni a helyzet rendezéséről.

Hosszú távú tervei között a Nexperia európai divíziója új csomagolókapacitásokat kíván létrehozni Malajziában és a Fülöp-szigeteken, míg a kínai részleg a helyi wafergyártás irányába kíván elmozdulni, hogy csökkentse Európától való függőségét. Jelenleg azonban ez a megközelítés rövid távon enyhítheti a feszültségeket az autóipari ellátási láncban, ahol az NXP chipek hiánya már több gyártósor leállásához vezetett.

Related posts